Remont linii kolejowej Chorzów – Katowice w 2015 r.

Jeden z użytkowników forum SkyscraperCity zapytał Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju o stan i plany związane z modernizacją i remontami na niektórych odcinkach linii kolejowej E30. W odpowiedzi znalazła się m. in. poniższa informacja:

W roku 2015 planowane są roboty na linii 137 szlaku Katowice – Chorzów Batory polegające na przebudowie infrastruktury kolejowej torów nr 1 i 2 (przebudowa nawierzchni torowej wymiana rozjazdów przebudowa sieci trakcyjnej, przebudowa urządzeń srk, rewitalizacja obiektów inżynierskich). Efektem robót będzie przywrócenie parametrów technicznych i eksploatacyjnych linii kolejowej, odwołanie obowiązujących ograniczeń i przywrócenie prędkości konstrukcyjnej pociągów.

W dalszej części wiadomości pełna treść pisma, zawierająca odpowiedzi dot. innych odcinków (Mysłowice – Sosnowiec – Kraków).

Informacje dotyczące realizacji robót w ramach projektu POIiŚ pn. Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze-Katowice-Kraków, odcinek Sosnowiec Jęzor – Kraków Główny Towarowy
1. Realizacja inwestycji w stosunku do zakładanego na początku harmonogramu wykazuje duże opóźnienia. W pracach modernizacyjnych przyczynami powstałych opóźnień są:
– upadłość jednego z Wykonawców – Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury oraz Biur Projektowych Movares Polska, BPK Katowice;
– zmiana przepisów prawnych w trakcie realizacji prac w systemie projektuj i buduj (m.in. rozporządzenie dot. dopuszczalnego poziomu hałasu, ustawa o transporcie kolejowym);
– nowa warunki przebudowy wydane przez zarządców dróg i infrastruktury podziemnej, wprowadzające dodatkowe zakresy robót w stosunku do Opisu Przedmiotu Zamówienia;
– wpisanie modernizowanych obiektów inżynieryjnych do ewidencji zabytków województwa małopolskiego oraz wydanie przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie wytycznych (poszerzających zakres prac, które wymagają poniesienia dodatkowych nakładów finansowych i wydłużają termin realizacji umowy);
– protesty mieszkańców w Woli Filipowskiej spowodowane budową infrastruktury drogowej.
2. W bieżącym roku zakończone zostaną roboty budowlane na odcinku linii kolejowej nr 134 Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa.
3. Na odcinku Jaworzno Szczakowa – Krzeszowice przewidywane jest pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych w celu uzyskania pozwolenia na budowę, które będzie podstawą do rozpoczęcia robót budowlanych w kolejnych latach.
4. Dla odcinka Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy Wykonawca sporządza dokumentację projektową, pozyskuje decyzje administracyjne oraz opracowuje materiały przetargowe. Otrzymana dokumentacja oraz pozyskane decyzje administracyjne będą podstawą do dalszej realizacji projektu z udziałem nowych Wykonawców wyłonionych w 2 przetargach na realizacją robót budowlanych:
– Przetarg nr 1: Krzeszowice – Kraków Mydlniki (km 46,700-62,700) planowany termin wyłonienia nowego wykonawcy i podpisania umowy przewidywany jest na I kwartał 2015 roku.
– Przetarg nr 2: Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy (km 62,400 – 67,200) planowany termin wyłonienia nowego wykonawcy i podpisania umowy przewidywany jest na II kwartał 2015 roku.
5. Na dzień dzisiejszy analizowane są warianty dalszej realizacji projektu z uwagi na występujące opóźnienia i problemy. Zamawiający ma świadomość powstałych opóźnień i dokłada wszelkich starań, mających na celu zmobilizowanie Wykonawcy do zaangażowania większych sił i środków, aby termin realizacji robót budowalnych był jak najkrótszy. Wykonawcy zostali zobowiązani do opracowania planów naprawczych, w których wskazali rozwiązania powodujące skrócenie czasu na ukończenie. Zamawiający na bieżąco monitoruje postęp prac, zaangażowanie Wykonawcy na placu budowy, sprawdzając, w jakim stopniu wykorzystywany jest jego potencjał personalny i techniczny.

Informacje dotyczące robót na stacji Mysłowice oraz na szlaku Mysłowice – podg. Szabelnia oraz Katowice – Chorzów Batory.
1. W roku 2013 prowadzona była rewitalizacja infrastruktury kolejowej na linii 134 w torze nr 1 na szlaku Sosnowiec Jęzor – Mysłowice. Roboty kontynuowane są w roku bieżącym w torze nr 2, a ich zakończenie planowane jest w listopadzie.
2. W roku 2015 planowane są roboty na linii 137 szlaku Katowice – Chorzów Batory polegające na przebudowie infrastruktury kolejowej torów nr 1 i 2 (przebudowa nawierzchni torowej wymiana rozjazdów przebudowa sieci trakcyjnej, przebudowa urządzeń srk, rewitalizacja obiektów inżynierskich). Efektem robót będzie przywrócenie parametrów technicznych i eksploatacyjnych linii kolejowej, odwołanie obowiązujących ograniczeń i przywrócenie prędkości konstrukcyjnej pociągów.
Przebudowa stacji Mysłowice mająca na celu optymalizacje układu stacji oraz przebudowa linii kolejowej nr 138 na odcinku podg. Szabelnia – Mysłowice zostanie objęta odrębnym projektem inwestycyjnym.

Źródło: skyscrapercity.com

Advertisements
Ten wpis został opublikowany w kategorii Inwestycje, Komunikacja, Komunikacja zbiorowa i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s