Sygnalizacja świetlna dla pieszych na ul. Francuskiej

Na Platformie konsultacji Społecznych napisałem poniższą wiadomość:

Chciałbym zacząć od skrzyżowania ul. Damrota i Francuskiej. Idąc w ciągu ul. Francuskiej (po wschodniej stronie), aby przekroczyć ul. Damrota, trzeba pokonać kilka wysepek pomiędzy jezdniami. Dla każdej wysepki obowiązuje osobny sygnalizator świetlny dla pieszych (na przycisk), i na każdej wysepce działa on w sposób niezsynchronizowany z resztą sygnalizatorów. W praktyce, na każdej wysepce trzeba czekać po kilkadziesiąt sekund na pojawienie się zielonego światła. W skrajnych przypadkach wydłuża to czas przejścia na drugą stronę ulicy do kilku minut. Wciśnięcie przycisku sprawia tylko, że zielone światło w ogóle się pojawi, w żaden sposób nie priorytetyzuje pojawienia się zielonego. Bardzo proszę o przeanalizowanie działającej tam sygnalizacji dla pieszych oraz:

a) konfigurację sygnalizacji, aby na drugą stronę ulicy, przez wszystkie wysepki dało się przejść za jednym razem (a więc zielone światło zapala się przez wszystkie jezdnie na odpowiednią ilość czasu);

lub

b) konfigurację sygnalizacji, aby zielone światło dla pieszych na każdej wysepce pojawiało się nie później niż 10 – 15 sekund po wciśnięciu przycisku;

lub

c) ustanowienie stałoczasowej sygnalizacji świetlnej dla pieszych umożliwiając przejście przez ulicę „na raz” oraz rezygnację z przycisków.

Zdaję sobie sprawę, że panuje tam duże natężenie ruchu samochodowego, podobno sygnalizacja dostosowuje się do panującego na tym skrzyżowaniu ruchu. Pragnę jednak zwrócić uwagę, że piesi też są ruchem, a obecnie są tam bardzo dyskryminowani. Wielu pieszych przemieszcza się pomiędzy okolicznymi biurowcami, oraz przystankami autobusowymi. Z powodu zbyt długiego koniecznego czasu oczekiwania, często przechodzą na czerwonym świetle, co stwarza duże zagrożenie.

Uwaga ogólna – aby miasto było przyjazne dla ludzi, a takim miastem chcą być Katowice (?), musi być możliwość w miarę łatwego i szybkiego przekraczania jezdni. Przyciski jeśli już są stosowane, to powinny nadawać priorytet dla pieszego, a nie tylko – łaskawie – uwzględniać zapalenie się zielonego światła w następnym cyklu świetlnym.

Jeśli Wam również nie podoba się działanie świateł dla pieszych – czy to na przytoczonej Francuskiej, czy innych ulicach, zachęcam do informowania o tym władz miasta na Platformie Konsultacji Społecznych lub przez oficjalne wnioski do Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów (mzum@mzum.katowice.pl). Im więcej osób będzie zgłaszać swoje niezadowolenie, tym większa szansa, że zostanie to poprawione.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Komunikacja, Komunikacja piesza i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s