Spotkanie Zespołu ds. Polityki Rowerowej

rowerPrzedstawiam kilka ważniejszych spraw, jakie zostały poruszone na styczniowym spotkaniu ds. Polityki Rowerowej w Urzędzie Miasta. Następne spotkanie 26 lutego.

  • Było to ostatnie spotkanie z prezentowaniem raportów z przejazdów rowerowych w celu wyznaczenia optymalnej sieci tras rowerowych. W najbliższym czasie powinna ona zostać zatwierdzona przez Zespół, potem będzie opiniowana przez Wydział Rozwoju Miasta i MZUiM. Po zatwierdzeniu dokument będzie przesłany do Prezydenta. Nie wiadomo kiedy dokładnie to wszystko nastąpi, ale Oficer Rowerowy ma nadzieję, że jak najszybciej.
  • Standardy infrastruktury rowerowej – prawdopodobnie dokument ten będzie opierał się na standardach stworzonych przez GZM, czas przyjęcia dokumentu – Oficer Rowerowy ma nadzieję, że niedługo.
  • Ruch rowerowy na Rynku – nie będzie tam dedykowanej infrastruktury rowerowej, ale Oficer ma nadzieję, że ruch rowerowy będzie dopuszczony. Nawiasem mówiąc, trochę  dużo tych „nadziei Oficera”.
  • „Urwana” ścieżka rowerowa przy kinie Rialto – brak miejsca, ale UM widzi możliwość poszerzenia chodnika wraz z przebudową wiaduktu przez PKP PLK – obecnie inwestycja jest w fazie projektowania.
  • Problematyczne jest wytyczenie ścieżek rowerowych na obszarze Załęskiej Hałdy i na ul. Korfantego od granicy z Siemianowicami Śląskimi do ul. Konduktorskiej (brak miejsca na wydzieloną infrastrukturę rowerową).
  • Tempo 30 – tu biję się w pierś, nie pamiętam, czy chodzi o wyznaczanie stref na terenie całego miasta, czy o jaką konkretną lokalizację, ale prawdopodobnie ta pierwsza opcja – stosowanie Stref Tempo 30 będzie rozważane po przyjęciu dokumentu sieci tras rowerowych.
  • Przejazdy rowerowe wzdłuż Chorzowskiej – MZUiM zrobi odpowiednie projekty.
  • Problem z wjazdem na ścieżkę rowerową przy skrzyżowaniu ul. Damrota i Powstańców – zostanie przeprowadzona wizja w terenie, celem sprawdzenia, czy możliwe jest zrobienie jakiegoś wjazdu.
  • Na koniec najważniejsza sprawa – budżet na inwestycje rowerowe. Początkowo, w październiku-listopadzie zeszłego roku, była mowa o kilku mln zł na ścieżki przy ul. Chorzowskiej-Brackiej-Gliwickiej + dodatkowo ~1 mln zł na „zadania bieżące” – takie informacje przedstawił Oficer Rowerowy. Ale projekt Budżetu Miasta, który ukazał się pod koniec listopada, takich kwot już nie przewidywał. Próbowałem zainteresować tym radnych oraz Prezydenta Krupę, ale niestety, ostateczna wersja budżetu uchwalona przez Radę Miasta nie pozostawia złudzeń – w tym roku ma być wykonany zaledwie I etap inwestycji Chorzowska-Bracka-Gliwicka. W takim tempie tę sieć tras rowerowych zbudujemy może za 50 lat. A więc na razie rozpoczynająca się kadencja nie przynosi rowerzystom wiele dobrego
Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Komunikacja, Komunikacja rowerowa, Społeczeństwo i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s