MPZP dla Subcentrum Południe – moje uwagi

Miejscowy Plan Zagospodarowania PrzestrzennegoDo 10 marca można składać uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Subcentrum Południe w Katowicach – części obejmującej obszar w rejonie skrzyżowania ulic Kościuszki i Kolejowej. Poniżej można zapoznać się z moimi uwagami.

Więcej informacji na temat planu:

http://bip.um.katowice.pl/index.php?s=16&r=1229080897&id=1422004562

1.1. Obszar, którego dotyczy uwaga:

Uwaga ogólna dotyczące całego planu.

1.2. Treść uwagi:

Budynki w obszarach U,UC i MW – lub przynajmniej na terenach o takim przeznaczeniu wzdłuż deptaków/przestrzeni dla pieszych i rowerzystów – powinny posiadać partery usługowe z wejściami bezpośrednio od strony ulicy/chodnika.

1.3. Uzasadnienie:

Plan zakłada m. in. stworzenie lokalnego centrum usług i handlu dla mieszkańców, wobec tego aby zapewnić odpowiedni ruch pieszy, budynki wzdłuż ulic, chodników i deptaków powinny mieć zapewnione lokale usługowe i handlowe, do których można wejść bezpośrednio od strony ulicy. W przeciwnym wypadku istnieje ryzyko, że budynki na terenach o przeznaczeniu usługowym będą monokulturami biurowymi, a ludzie w celach zakupowych będą przemieszczać się wyłącznie w obiekcie handlowym, tj. na obszarze 1.1UC,U.

2.1. Obszar, którego dotyczy uwaga:

Uwaga ogólna dotyczące całego planu.

2.2. Treść uwagi:

Na obszarach U oraz UC zabronić grodzenia terenu.

2.3. Uzasadnienie:

Tereny te powinny być ogólnodostępne, aby zapewnić atrakcyjność lokali usługowych w przyziemiach budynków.

3.1. Obszar, którego dotyczy uwaga:

1.2UC,MW

3.2. Treść uwagi:

Teren 1.2UC,MW zamienić na 1.2.U,MW dostosować do tej zmiany wszystkie związane z tym terenem ustalenia w dalszej części planu.

3.3. Uzasadnienie:

Obszar handlowy nie powinien być zbyt duży, a w proponowanym zapisie byłby zbyt duży.

4.1. Obszar, którego dotyczy uwaga:

1.1UC,U, SSB1, SSB2

4.2. Treść uwagi:

Teren stacji paliw przeznaczyć na teren zielony lub reprezentacyjny plac dla pieszych. Do zmiany dostosować pozostałe zapisy planu.

4.3. Uzasadnienie:

Stacja paliw nie powinna w tym miejscu pozostać. Jeśli cały obszar Subcentrum Południe ma być obszarem atrakcyjnym dla ludzi, należy zadbać o infrastrukturę i przestrzeń dla pieszych, nawet jeśli jest to przy głównej drodze (ul. Kościuszki). Stacja paliw nie pasuje tam również ze względów estetycznych.

5.1. Obszar, którego dotyczy uwaga:

1.1UC,U

, 1.2UC,MW

5.2. Treść uwagi:

W zapisie w §14 ust.5. Pkt 8 – budynek na terenie 1.1UC,U nie powinien być połączony z terenem 1.2UC,MW na poziomie parteru i kondygnacjach nadziemnych, gdyż powinna to być otwarta, ogólnodostępna przestrzeń.

5.3. Uzasadnienie:

Pomiędzy budynkami na wspomnianych terenach powinna być otwarta, ogólnodostępna przestrzeń dla pieszych.

6.1. Obszar, którego dotyczy uwaga:

1.1Pz

6.2. Treść uwagi:

Zapis w §14 ust.5 pkt 10 lit. a „rozwiązanie jednoprzestrzenne o szerokości 15,00 m, z jezdnią o szerokość minimalnej 6,00 m (bez możliwości parkowania), z obniżonymi do 2,00 cm krawężnikami, z wyodrębnionym chodnikiem (co najmniej po jednej stronie) i
ścieżką rowerową”

zmienić na „rozwiązanie jednoprzestrzenne o szerokości 15,00 m, funkcjonujące jako przestrzeń wspólna dla pieszych, rowerzystów i pojazdów dostawczych bez możliwości parkowania, z dopuszczoną prędkością maksymalną 20 km/h i elementami spowalniającymi ruch (np. nawierzchnia z kostki, elementy małej architektury, ławki, itp.)”

6.3. Uzasadnienie:

Jest to przestrzeń, w której można zastosować tzw. „shared space”, gdzie piesi mogą poruszać się całą szerokością drogi, ale dopuszczony jest też ruch pojazdów. Proponowany zapis zapewni bezpieczeństwo, oraz atrakcyjność dla pieszych.

7.1. Obszar, którego dotyczy uwaga:

6.1Pz, 6.2Pz

7.2. Treść uwagi:

Zapisy w §28 ust.5 pkt 3 lit. A oraz w §30 ust.5 pkt 3 lit. a
zmienić odpowiednio na na „6.1Pz – rozwiązanie jednoprzestrzenne o szerokości 14,00 m, z jezdnią o szerokości maksimum 6,00 m, z wyodrębnionymi chodnikami po obu stronach jezdni i ścieżką rowerową.” oraz „6.2Pz – rozwiązanie jednoprzestrzenne o szerokości 14,00 m, z jezdnią o szerokości maksimum 6,00 m, z wyodrębnionymi chodnikami po obu stronach jezdni i ścieżką rowerową.”

7.3. Uzasadnienie:

Jezdnia nie powinna być zbyt szeroka, gdyż będzie zachęcała do przekraczania dopuszczalnej prędkości. Należy natomiast zapewnić odpowiednią infrastrukturę dla rowerzystów oraz obustronny chodnik dla pieszych.

Uwaga do Prognozy oddziaływania na środowisko przedmiotowego planu:

Zakazać budowy ekranów akustycznych, emisję hałasu ograniczyć poprzez inne rozwiązania.

Uzasadnienie:

Ekrany akustyczne zasłonią z drogi okoliczne budynki, które mają powstać wg omawianego planu. Oprócz tego będą one nieestetyczne. Ekrany akustyczne stwarzają też niebezpieczeństwo dla ludzi, którzy wzdłuż nich chodzą, szczególnie w porze wieczorowo-nocnej (ryzyko napadu, rabunku).

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Inwestycje, Komunikacja, Komunikacja piesza, Komunikacja rowerowa, Komunikacja samochodowa, Komunikacja zbiorowa, Przestrzeń publiczna i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s