Spotkanie Zespołu ds. Polityki Rowerowej

rowerZa nami kolejne spotkanie Zespołu ds. Polityki Polityki Rowerowej. Cieszy, że pojawiło się na nim sporo osób, które przyszły po raz pierwszy – i oby nie ostatni :) .

Jednym z głównych tematów dzisiejszego spotkania był projekt Budżetu Obywatelskiego polegający na połączeniu rowerowym osiedla Witosa, Załęża, Śródmieścia i Dębu. Na odpowiednich ulicach dopuszczony byłby ruch rowerowy w formie niskokosztowej – czy to w postaci ciągu pieszo-rowerowego, pasów rowerowych, czy np. śluz rowerowych. Został przedstawiony proponowany przebieg takiej trasy i zespół zaopiniował go pozytywnie. Na sfinalizowanie projektu jest mało czasu, a pracy do wykonania wciąż sporo, dlatego wszystkich chętnych zapraszam do kontaktu na profilu na Facebooku lub poprzez email: patrycja.rudnicka@gmail.com. Zbieramy również wymagane podpisy popierające projekt.

Oprócz tego standardowo pojawiło się kilka wniosków dotyczących bieżących problemów infrastrukturalnych.

Wg słów Oficera Rowerowego i dyr. Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów, Urząd Miasta bardzo chce udostępnić dla rowerzystów ul. 3 Maja i Rynek, ale jest opór ze strony Wykonawcy, gdyż formalnie jest to wciąż plac budowy (przynajmniej jeśli chodzi o Rynek). Podobno nawet wpuszczenie ludzi na większą część Rynku odbyło się w ramach wyjątku… Trwają naciski ze strony Miasta, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Zapytałem również o kwestię dalszego procedowania sieci tras rowerowych, która została opracowana w ramach Zespołu. Wczoraj dokument został pokazany Wiceprezydentom, którzy to z kolei mają przedstawić go prezydentowi Krupie. Pan prezydent podejmie decyzję co dalej z tym zrobić – nie wiadomo kiedy dokładnie to nastąpi, ale biorąc pod uwagę, że rowery były jednym priorytetów Marcina Krupy w czasie jego kampanii wyborczej, można mieć nadzieję na pozytywne i w miarę szybkie zaopiniowanie dokumentu. Natomiast pan Tomasz Pelc pomoże przy standardach katowickiej infrastruktury rowerowej – chodzi o dostosowanie dokumentu opracowanego przez GZM. Tutaj również przyda się dodatkowa pomoc.

Z ciekawostek, władze miasta szykują dla nas bardzo dobre wieści odnośnie infrastruktury rowerowej :) – na razie Oficer Rowerowy nie chciał nic więcej zdradzić. Może chodzi o uspokojenie ruchu na śródmiejskich i/lub dzielnicowych ulicach, dzięki czemu rowerzyści mogliby bezpiecznie poruszać się po jezdni? Ale to tylko moje spekulacje. Osobiście chciałbym plan finansowy dla infrastruktury rowerowej na poziomie 50 mln zł na najbliższe 5 lat ;) . Jak dobrze pójdzie, dowiemy się o co chodzi 25 czerwca, kiedy to odbędzie się kolejne spotkanie Zespołu.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Komunikacja, Komunikacja rowerowa, Społeczeństwo i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s